Kompleksowa i skuteczna kampania SEM (Search Engine Marketing) – marketing w wyszukiwarce internetowej, wymaga czasu, wiedzy i specjalistycznych narzędzi. Choć można próbować realizować ją samodzielnie, największą skuteczność wykaże profesjonalna agencja zajmująca się reklamą w Google.
Dysponując doświadczonym zespołem i kosztownymi narzędziami sprosta ona współczesnym wymaganiom stawianym przez stale zmieniające się algorytmy wyszukiwarki internetowej. SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe, to działania mające poprawić widoczność witryny i jej pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Agencja SEO wykonuje czynności na wielu płaszczyznach.
Pozycjonowanie stron www – o czym trzeba pamiętać?
Bez względu na to, komu powierzysz pozycjonowanie Twojego serwisu internetowego, musisz zdawać sobie sprawę z tego, co ten proces tak naprawdę oznacza.
Poniżej przedstawiamy podstawowe czynności składające się na pozycjonowanie strony w Google.
- Techniczna optymalizacja on-site (bezpośrednio na stronie)– to działania mające sprawić, że witryna będzie skutecznie i z korzyścią dla Ciebie indeksowana i oceniana przez roboty Google. Czynności te obejmują m.in. optymalizację treści i kodu strony.
- Zbudowanie wartościowej bazy linków przychodzących– jest to pozyskiwanie jakościowych linków zwrotnych ze stron cieszących się dużym zaufaniem. W ten sposób budujesz autorytet własnej witryny. Bez względu jednak na to, czy działasz w branży e-commerce, prowadzisz bloga, czy stronę firmową, miej na uwadze, że liczy się jakość, a nie ilość linków przychodzących.
- Zadbanie o właściwą strukturę informacji i targetowanie fraz kluczowych– pozycjonowanie stron internetowych niesie konieczność określenia celu kampanii (Kim jest potencjalny klient? Czego szuka? Jak to nazywa?). Ważna jest też odpowiedź na pytanie, czy struktura Twojej witryny pozwoli użytkownikowi znaleźć to, czego szuka?
- Content marketing– to nic innego jak tworzenie wartościowych treści pod pozycjonowanie strony www. Marketing internetowy wykorzystuje teksty ściśle dopasowane do danej strategii SEO/SEM (np. pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga tekstów w formie opisów kategorii i produktów oraz ofertowych Landing Pages). Content marketing obejmuje także tworzenie i dystrybuowanie treści na zewnątrz (np. artykuły sponsorowane i wpisy gościnne na tematycznych portalach), co pomaga również w pozyskiwaniu wartościowych linków.
- Systematyczna analiza danych– wykorzystywanie narzędzi jak Google Search Console, czy Google Analytics pozwoli na kontrolę procesu i analizę danych, mówiących, czy reklama w internecie jest skuteczna. Po wyciągnięciu wniosków okaże się, czy konieczne są dodatkowe cykliczne optymalizacje.
Co jest potrzebne, by działać w SEO?
Osoba pragnąca przeprowadzić pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google, powinna dysponować umiejętnościami zbliżonymi do tych jakimi dysponuje Specjalista SEO:
- znajomością czynników rankingowych wpływających na pozycję w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania;
- wiedzą z zakresu funkcjonowania wyszukiwarki internetowej;
- wiedzą związaną z zarządzaniem witryną;
- wiedzą dotyczącą umieszczania strony w Google;
- znajomością wskazówek dla webmasterów;
- wiedzą na temat content marketingu;
- wiedzą na temat link buildingu;
- dostępem do zaawansowanych narzędzi analitycznych oraz umiejętnością posługiwania się nimi;
- wiedzą związaną z UX (User Experience), czyli doświadczeniami użytkownika odwiedzającego witrynę;
- wiedzą z zakresu optymalizacji stron pod wyszukiwarki internetowe.
Pozycjonowanie strony internetowej – samemu czy z Agencją?
Choć pozycjonowanie stron w Google jest procesem, który w teorii można przeprowadzić samodzielnie, faktem jest, że profesjonalna Agencja SEO zajmująca się reklamą w internecie zawsze osiągnie na tym polu lepsze wyniki. Nasza agencja ma dostęp do kosztownych narzędzi służących do analizy i opracowania strategii marketingowej. Mają doświadczony, sprawnie realizujący zadania zespół specjalistów oraz dysponują bogatą wiedzą o SEO, która umożliwia działanie w różnych obszarach (np. pozycjonowanie lokalne, ogólnokrajowe, międzynarodowe).